Zuk esan eta nik ahaztu egingo dut, zuk erakutsi eta nik gogoratuko dut, baina parte hartuarazten badidazu nik ikasiko dut.

2009/05/02

Sergéi Prokófiev


Lehengo egunean, nire seme-alabekin "Peru eta Otsoa" musika-lanari buruz hitz egiten nengoenean, datorren larunbataren kontzerturako haiek prestatzeko asmoz, nire semeak galdetu zidan ea Prokofiev nor zen. Orduan konturatu nintzen, bai, musika eta istorioa ezagutzen zituztela, baina konposagilea ez.
Momentu hartan bere historioa kontatu nien eta pentsatu nuen zuei kontatzea ona izango zela.

SERGÉI PROKÓFIEV Errusian jaio zen 1891. urtean. 1917an, handik joan behar izan zuen 1936an bueltatzeko. Urte horretan bertan ipuin musikal hau konposatu zuen, narratzaile eta orkestrarako ipuin bat non hitza musikaren menpe dagoen.
Ipuin honekin, umeek musika-tresnak ezberdintzen ikas zezaten nahi zuen eta musika klasikora hurbiltzea modu dibertigarrian.

Prokófiev-ek, txikitatik musikarako talentu handia irakatsi zuen eta jada, 1902an, musika-lan batzuk aurkeztu zituen. Bere lan ezagunenaren artean dauzkagu "El amor de las tres naranjas" opera (1921) eta "Alejandro Nevski" (1938an Sergéi Eisenstein-en filmerako konposatuta).

Bera Moskun hil zen 1953. urtean.

Bai "Peru eta Otsoa" obraren pertsonaien aurkezpena eta istoriaren zati bat, bai "El amor de las tres naranjas" obraren pasarte bat, aurki ditzakezue MUSIKAZ GOZATZEKO atalean (eskuineko zutabean). Hauek eta beste pasarte batzuk.

EZ AHAZTU! Pasa den astean esan nizuen: datorren larunbatean Peru eta otsoa egongo dira Euskalduna Jauregian. Eta, non dago jauregi hau? Ba Bilbon. Hemen dekozue mapa bat ondo aurkitzeko.

Joan eta gozatu


josnek map

No hay comentarios:

Publicar un comentario

IRUZKINAK